Bezpieczeństwo

Ostrzeżenie dla konsumentów

Konsultanci firmy proponują obniżenie abonamentu telefonicznego i nielimitowane rozmowy.  Po fakcie okazuje się, że wiąże się to z dodatkowymi opłatami. Miejski Rzecznik Konsumentów w Jaworznie ostrzega przed nielegalnymi praktykami „operatora”.

Miejski Rzecznik Konsumentów w Jaworznie informuje, że na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zostało opublikowane ostrzeżenie dotyczące firmy telekomunikacyjnej Nasza S.A. Prezes UOKiK prowadzi postępowanie przeciwko firmie Nasza S.A. i po raz kolejny ostrzega konsumentów, że firma ta stosuje nielegalną praktykę, która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki. UOKiK apeluje o ostrożność i przestrzega, że:

  • przedstawiciele firmy Nasza S.A. telefonują do osób w podeszłym wieku i podają się za ich dotychczasowego operatora;
  • przedstawiciele firmy Nasza S.A. proponują obniżenie abonamentu za telefon i nielimitowane rozmowy, które w rzeczywistości wiążą się z dodatkową opłatą. Dodatkowo konsument jest obciążany opłatami za wykaz połączeń, wyświetlanie numeru i ubezpieczenie zapłaty na wypadek śmierci, nawet gdy nie wyrażał na to zgody;
  • na umowie nie ma logo spółki, a jej nazwa i dane są napisane małą czcionką. Wyraźnie zaznaczona jest tylko nazwa dotychczasowego operatora konsumenta;
  • informacja o zmianie operatora telekomunikacyjnego dociera do konsumenta zazwyczaj po upływie 14 dni, w których może bezpłatnie odstąpić od umowy;
  • kara, którą pobiera Nasza S.A. za rozwiązanie umowy, wynosi od około 500 zł do około 1.500 zł.

Postępowanie dotyczące Nasza S.A. prowadzi także Prokuratura Okręgowa w Płocku. Całą treść ostrzeżenia można przeczytać na www.uokik.gov.pl.

UWAGA!

  • jeżeli zadzwoni do Ciebie konsultant reprezentujący firmę, z którą masz podpisaną umowę i w trakcie rozmowy złoży Ci propozycję obniżenia abonamentu czy też rachunków za gaz lub prąd, to zapisz szczegóły oferty i odłóż słuchawkę;
  • nie podawaj swoich danych przez telefon;
  • zadzwoń do swojego operatora telekomunikacyjnego lub sprzedawcy prądu bądź gazu i upewnij się, czy konsultant rzeczywiście działał w imieniu Twojego operatora lub dostawcy mediów;
  • pamiętaj, że od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa (czyli na przykład w Twoim domu) masz prawo odstąpić w terminie 14 dni kalendarzowych.

 

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze

To Top