Biznes - inwestycje

Kolej łączy regiony. Szybkie i wygodne podróże pociągiem z Krakowa do Katowic

Przystanek Bronowice, widok na peron i pasażerów wysiadających z pociągu. Fot. autor: Anna Hampel, źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Lepszy dostęp do kolei i szybsze podróże między Krakowem a Katowicami zapewniła modernizacja linii kolejowej E30. Pasażerowie mogą już korzystać z wygodnych stacji i przystanków. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest współfinansowana przez UE z Instrumentu „Łącząc Europę”

Modernizacja linii E30 między Krakowem a Jaworznem-Szczakową jest jedną z największych inwestycji kolejowych w południowej Polsce. Pasażerowie miejscowości leżących wzdłuż linii kolejowej zyskali wygodne i szybkie dojazdy do pracy i szkoły – podróż pociągiem z Katowic do Krakowa trwa teraz około godziny.

STACJE I PRZYSTANKI DOSTĘPNE DLA WSZYSTKICH PODRÓŻNYCH

Przebudowano 5 stacji i 6 przystanków kolejowych. Mieszkańcy Krakowa zyskali nowy przystanek Kraków Bronowice, który zwiększył możliwości komunikacyjne w mieście i ułatwił dostęp do kolei.

Wszystkie przebudowane stacje i przystanki wykonane zostały w podobnym, nowoczesnym standardzie. Dogodny dostęp do kolei umożliwiają nowe perony. Są wyższe, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie z pociągów jest łatwiejsze. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się korzystają z pochylni, prowadnic i ścieżek dotykowych. Ułatwieniem dla podróżnych są również windy. Bezpieczne przejście także po zmroku umożliwia jasne oświetlenie oraz antypoślizgowa nawierzchnia. Ekologiczne podróże koleją i rowerem ułatwiają stojaki rowerowe.

BEZPIECZNIE NA TORACH I DROGACH

Inwestycja zwiększa atrakcyjność, dostępność i sprawność transportu na międzynarodowym korytarzu E30. Wymieniono 144 km torów i 144 km sieci trakcyjnej. Wybudowano oraz przebudowano 31 przejazdów kolejowo-drogowych oraz 50 mostów i 33 wiadukty. Nowoczesne systemy sterowania zwiększyły poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Dzięki podniesieniu prędkości do 160 km/h dla pociągów pasażerskich czas przejazdu między aglomeracjami jeszcze bardziej się skróci – obecnie wynosi ok. godziny.

Zwiększenie przepustowości linii E30 umożliwia przewoźnikom zwiększenie liczby połączeń nie tylko w ruchu między aglomeracją krakowską a katowicką, ale również w ruchu dalekobieżnym i towarowym. Mieszkańcy najgęściej zaludnionego obszaru południowej Polski zyskali możliwość szybkich podróży koleją – w komfortowych warunkach i z korzyścią dla środowiska naturalnego.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa

www.plk-sa.pl / www.plkinwestycje.pl / www.portalpasazera.pl / www.funduszeeuropejskie.gov.pl

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Przystanek Balin, pasażer korzystający z windy. Fot. autor: Anna Hampel, źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przystanek Dulowa, widok na pasażerów na peronie wsiadających do pociągu. Fot. autor: Anna Hampel, źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przystanek Dulowa, widok na pasażerów na peronie. Fot. autor: Anna Hampel, źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przystanek Rudawa, pasażer korzystający z pochylni. Fot. autor: Anna Hampel, źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przystanek Rudawa, pasażerowie idący w stronę przejścia podziemnego. Fot. autor: Anna Hampel, źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Stacja Jaworzno Szczakowa, pasażerowie wysiadający z pociągu. Fot. autor: Anna Hampel, źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Stacja Krzeszowice, widok na nowy, wyższy peron i pasażera. Fot. autor: Anna Hampel, źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Stacja Trzebinia, widok na pasażerów sprawdzających rozkład jazdy. Fot. autor: Anna Hampel, źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Stacja Trzebinia, widok na peron i pasażerów wsiadających do pociągu. Fot. autor: Anna Hampel, źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Najnowsze

To Top